Searching...
Tuesday 14 January 2014

Perayaan Hari Tanpa Seluar Yang Amat Mengujakan.

19:51


 Ada sebuah perayaan menarik yang  kita boleh  dapati di  stesen keretapi pada  setiap tarikh 13 Januari . Perayaan tersebut adalah " No Pants Subway Ride " atau yang bermakna tidak akan menggunakan seluar saat naik keretapi .

 Mereka hanya akan menggunakan seluar dalam dan g - string . Perayaan ini boleh dilakukan   oleh lelaki mahupun wanita . Mereka akan datang ke stesen keretapi secara berkelompok dan tiba - tiba membuka seluar mereka  didalam keretapi . Seluar dalam yang mereka gunakan pun juga kelihatan unik , ada pelbagai motif seperti renda - renda , motif macan mahupun polkadot .

 Acara ini merupakan perayaan tahunan yang sudah berlangsung sejak tahun 2002 yang lalu . Mulanya sebuah kumpulan lakonan di New York bernama Improv Everywhere ingin membuat jenaka yang menarik perhatian awam . Akhirnya mereka mempunyai idea yakni membuka seluar mereka  di dalam keretapi .

 Idea ini ternyata berjaya menarik perhatian pengguna keretapi dan banyak orang menganggap hal tersebut lucu . Walaupun event ini juga semakin global dengan banyaknya bandar besar negara lain yang ikut menyertai , diantaranya London , Berlin , Brussels , Sydney , Hong Kong dan lain - lain .

 Walaupun terdengar memalukan , tapi para peserta acara ini terlihat tenang . Bahkan beberapa orang sengaja membuat seluar dalam semenarik mungkin sehingga boleh menarik perhatian orang ramai . " Aku mungkin akan memakai sepasang seluar dalam warna merah gemerlapan , sehingga orang - orang tak akan melupakanku , " kata Rammi glomp , salah seorang peserta dari London .

















 
 

0 comments:

Post a Comment